ŚWIĘTO CISZY

Balijczycy wierzą w dobre i złe bóstwa- jednym i drugim składają cześć (koszyczki ofiarne trzy razy dziennie). 5 marca każda balijska rodzina buduje swojego demona. My również zbudujemy nasze demony- by się im przyjrzeć, nazwać, oswoić. Wieczorem w miastach odbywa się ogromna parada Demonów. Spotkanie z tym co jest, co w sobie nosimy. Ale już…

NOCNE WEJŚCIE NA WULKAN

PRZYWITANIE SWOJEGO WEWNĘTRZNEGO SŁOŃCA nocne wejście na wulkan Istnieje bardzo mocny balijski rytuał wędrówki po swoje światło. Światło, które każdy z nas ma w sobie. Czasami potrzeba sporo czasu, doświadczeń i trudnych chwil by obudzić się do tego światła. I pewnie każdy z nas już takie chwile miał. Ten rytuał jest lżejszą formą doświadczania stanu…

JAKA TO WYPRAWA

Ta wyprawa to unikalne połączenie rozwoju osobistego z podróżowaniem. Jedziemy na drugą część globu by zasmakować magicznej  rzeczywistości, poszerzyć własną perspektywę i znajomość innych kultur. Poznać inną jakość… napełnić ciało i umysł słońcem oraz radością. Poznać narzędzia, które pozwolą na to, by taki stan jasności i lekkości zachować w sobie na najbliższe miesiące po powrocie….

DROGA SERCA

Pura Ulun Danau Bratan  Vedyjskie księgi podają, że jest to świątynia czakramu serca ziemi. Miejsce otwierające na miłość, dobro, prawdę, obfitość. Usytuowana na jeziorze, także w bezpośrednim kontakcie z energią życia i śmierci, łagodności i przepływu, wiecznej zmiany. Jezioro na którym się znajduje powstało z krateru, z którego dziś czerpie się wodę do nawadniania okolicznych…

PUSZCZAMY

Zmiany dezorganizują nam życie. Wszyscy pragniemy oprzeć się na tym, co już wiemy, pozostać na miejscu, które znamy. Dzisiejsza medytacja z oceanem, której doświadczaliśmy siedząc na 60 metrowych klifach w Uluwatu, pozwoliła jeszcze głębiej wejść w żywioł wody, emocji, czucia. Oczyszczeni i rozwibrowani szykujemy się na jutrzejszy rytualny wschód słońca. By wypełnić światłem to miejsce,…

W CHMURACH

W górach jest coś takiego co, co powoduje, że się czuję bardziej spójna. Staję się bardziej kompletna. W czasie licznych terkkingów, w czasie rodzinnych wycieczek czy spontanicznych wypadów w górki, towarzyszy mi podobne uczucie. Dla Balijczyków źródłem życia i mądrości jest natura. Na pierwszym miejscu nie jest to ocean i odległe horyzonty, ale góry. To…

KRÓTKOMETRAŻOWY FILM O ŻÓŁWIACH NOMINOWANY DO OSKARA

Ha! Udało się! Znany i lubiany reżyser zamieszkujący tropikalne wyspy Gili Adam W. nakręcił świetny teledysk z udziałem żółwi, lokalnych mieszkańców i swojej wyprawowej rodziny. Całą produkcja trwała 10 minut i  była możliwa dzięki wspaniałym aktorom, wodnym żółwiom, pasji i dziecięcej zabawie, korzystnym pływom i talentowi reżysera.  Ocean nas kocha. Żółwie też. Prosimy głosować na…

Świat podwodny jest fascynujący

Dzień wodny na wyspach Gili Trawangan, Air i Meno przynosi dziecięcą radość i ekscytację. Wstajemy rano i wyruszamy ekipą na spotkanie z podwodnym światem zachwycających stworów, ławic arcykolorowych ryb i ogromnych żółwi. Zanurzamy się w przedziwnych ogrodach koralowców i ukwiałów, jakbyśmy przybyli na inną planetę. To piękno jest tak nieoczywiste! Uwielbiam moment, kiedy oddaje swoją…

PASJA = BIZNES

Pasja- najlepszy biznes na Bali Po raz kolejny zawitaliśmy do restauracji organicznej Sari w miejscowościu Ubud. Zachwycające miejsce. Przed wejściem do restauracji, wyrażając swój szacunek do miejsca, ściągamy buty. Wchodzimy na taras z widokiem na pola ryżowe. Aktualnie rośnie tu odmiana ryżu wysokiego, który zbiera się na wyspie dwa razy do roku. Dostajemy karty i…

RUCH TO ŻYCIE

Jakie to wspaniałe, że mamy zdrowe ciała! Zaczynamy od zastrzyku energii szalenie owocowym śniadaniem, pełnym witamin, świeżości i pysznych balijskich specjałów ( już po czterech dniach sam przestawiasz się na nasi-goreng (ryż smażony z jajkiem i warzywami) jako podstawę porannego jadłospisu. By potem wypełnić go kolejną formą życia, jaką jest ruch. Wsiadamy na rowery i…

PRZYWITANIE Z WYSPĄ 2014

Wraz z wdechem w moje nozdrza wpływa ciepłe powietrze, łagodnie otula skórę mojego ciała. Z wydechem pozwalam by zeszło ze mnie zmęczenie podróżą. Czuję stopy zatopione w ciepłym piasku. Szum fal zabiera moje myśli. Witam nowy dom Otwieram oczy i widzę bezkres wody, nad którym rozścielone niebo patrzy na mnie blaskiem swoich gwiazd. Wymieniam z…

BALIJSKIE INSPIRACJE

Rozpoczynamy kolejną wyprawę – Wielkanoc 2015 na wyspie Bali i Gili Po pierwszym spotkaniu na plaży, dzieleniu się swoimi motywacjami i inspiracjami powstała myśl przewodnia na rozgrzewkę: „Nie patrzę na siebie zbyt serio. Więcej się śmieję i nieco zwalniam tempo życia” N.W.Herrman Często bierzemy życie zbyt poważnie. Gryziemy się i zamartwiamy dosłownie wszystkim. Pozwalamy by…